Projectkoor en -orkest Requiem

Sinds 2015 voert de stichting Col Canto met een projectkoor op 4 mei een requiem uit.
In 2015 en 2017 was dat het requiem van Fauré en in 2016 het requiem van W.A. Mozart.

Ook in 2018 wordt er weer een requiem uitgevoerd, deze keer op 4 en 6 mei. Wegens groot succes herhalen we dit jaar het Requiem in d-mol van Mozart (KV626).
Voorgaande jaren leidde Hans C. Janssen zowel het koor, als het orkest. Dit jaar zal dirigent Mark Walter de leiding op zich nemen.

Aanmelden koorleden:
Tot eind januari 2018 kunt u zich nog aanmelden om mee te doen. Wie dat wil, moet echter wel auditie doen en reeds een aantal delen van het requiem beheersen.

De kosten zijn € 40,= voor leden van de koren van de Stichting Col Canto en € 60,= voor niet-leden.

Aanmelden kan door een mail te sturen naar info@stichtingcolcanto.nl onder vermelding van naam, adres, tel., mailadres en stemsoort, of door te bellen naar 06 10346559 en deze gegevens in te spreken. Of kom naar een van de eerste repetities, zaterdags van 10 tot 12 uur in "NextLevel", De Steiger 74i, Almere Haven, en schrijf je dan in. Wil je pas later inschrijven, dan kan dat alleen na overleg met de dirigent.

Aanmelden orkestleden:
Ook orkestleden worden van harte uitgenodigd zich aan te melden om mee te spelen in het projectorkest. Van hen wordt, net als van de koorleden, verwacht dat ze hun partij zelfstandig instuderen. Ook is ervaring in het spelen in een orkest vereist. Aanmelding kan op dezelfde manier als bij het koor, alleen dan natuurlijk met vermelding van het instrument in plaats van de stemsoort.

Repetities:
Na aanmelding ontvangt u een mail met daarin de repetitiedata en een overzicht van de delen die op de betreffende datum aan de orde zullen komen. Houd er rekening mee dat er in principe elke 14 dagen op zaterdag van 10 tot 12 uur een repetitie is.
Studeren kan via deze site. U krijgt daarvoor bij aanmelding een inlogcode en wachtwoord. Het is ook mogelijk te oefenen via internet, bijvoorbeeld op de site van Cyberbass.com of met behulp van Youtubefilmpjes.
De repetities vinden plaats in uitgaanscentrum "NextLevel", De Steiger 74i in Almere-Haven.

De bladmuziek is te verkrijgen via de Stichting.
Er wordt, in tegenstelling tot wat eerder vermeld werd op deze site, gerepeteerd met de Peters editie (dus niet de Bärenreiter).